Värdedrivande faktorer

NSP:s framgång är beroende av fem värdedrivande faktorer:

  • Nyetableringar är NSP:s huvudfokus för organisk tillväxt. Nyetableringar görs företrädesvis vid trafikknutpunkter i anslutning till större tätorter, köpcentrum eller i centrala citylägen. Den breddade varumärkesportföljen öppnar för nyetableringar i lägen som tidigare inte varit attraktiva för ytterligare ett hamburgerkoncept.
  • Renoveringar av restauranger sker löpande för att upprätthålla konkurrenskraft och erbjuda gästerna en attraktiv måltidsupplevelse.
  • Marknaden för fast food fortsätter att växa i takt med att uteätandet fortsätter att öka. Kedjekoncepten fortsätter att ta marknadsandelar, även om man möter konkurrens från färdiglagad mat som säljs i vanliga dagligvarubutiker.
  • Kostnadssynergier skapas genom kostnadskontroll och de stordriftsfördelar som kedjeformen skapar inom nyetablering, utveckling, kompetensutveckling, marknadsföring och administration. NSP:s administrativa plattform kan hantera ett större antal nya restauranger utan att kostnaden påverkas nämnvärt.
  • NSP arbetar kontinuerligt med att skapa en medarbetarupplevelse som gör att de anställda trivs och tycker det är positivt att gå till jobbet. Nöjda och engagerade medarbetare mår bra och är viktiga för att ge gästerna bästa service och leva upp till NSP:s löfte till franschisegivarna.

    bild till positionering